The history of content marketing
Als bureau gespecialiseerd in SEO-copywriting, hebben we het op deze blog reeds gehad over het belang van content marketing (lees ook ‘Content van uw content marketing?’ En ‘Content van uw content marketing (deel 2)?’) Maar dacht u dit een uitvinding was van de Google-guys en consoorten? Absoluut niet! De allereerste vorm van content markting bespeuren we zo’n 120 jaar geleden.
De alombekende tractorproducent John Deere bracht toen een klantenkrant uit over landbouw. Verder organiseerde deze visionair gratis infosessies over de modernste landbouwtechnieken. Het straffe hierbij is dat Deere pas zijn eigen producten vermeldde na afloop. Zonder verkoopsgesprek kochten de aanwezigen zijn bewuste producten. Enkel en alleen omwille van de waardevolle en gratis content! Het landbouwmateriaal van Deere vormde hier een bijzonder goeie aanvulling op. Door de uiteindelijke commerciële bedoeling niet op de voorgrond te plaatsen, slaagde hij er toch in z’n product aan de man te brengen via nuttige en gratis informatie. Inderdaad, knap!
Ook u wil geschiedenis schrijven via succesvolle SEO-copywriting? Contacteer Noto-Communications!
Categorieën
Archief
- maart 2018 (3)
- januari 2017 (2)
- juni 2016 (1)
- maart 2016 (1)
- januari 2016 (1)
- oktober 2015 (1)
- september 2015 (2)
- juli 2015 (1)
- juni 2015 (1)
- april 2015 (1)
- maart 2015 (1)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (4)
- oktober 2014 (2)
- september 2014 (2)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (1)
- juni 2014 (4)
- mei 2014 (3)
- april 2014 (7)
- maart 2014 (10)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (3)
- november 2013 (3)